ZoWad

ZoWad

ZoWad

ZoWad

Het Kleingedruckte | Algemene Voorwaarden

Hieronder volgen onze Algemene Voorwaarden die geaccepteerd worden bij boeking. Het zijn de noodzakelijke kleine lettertjes, die voor u en ons van groot belang kunnen zijn.

Op al onze accommodaties zijn de Algemene Voorwaarden van Recron van toepassing. Hieronder vind u de specifieke regels voor ZoWad, die voorrang hebben op de algemeen geldende Recron regels.

Algemene Voorwaarden huur Molenhuisje Beaufort | ZoWad Texel | vakantiewoning
o.b.v. ANWB/Recron-voorwaarden

1. De reservering
• Een reservering, telefonisch, per email of via de website, bindt de huurder.
• Prijzen. Huurder is aan verhuurder de overeengekomen prijs verschuldigd, zoals vermeld in de schriftelijke bevestiging tevens factuur van de reservering.

Betaling
o De gehele huursom dient bij reservering te worden voldaan, tenzij anders en schriftelijk afgesproken met de verhuurder. Ontvangst van de huursom maakt de reservering definitief. Dit wordt de huurder per mail bevestigd. De verhuurder vraagt geen borg, maar schade dient wel meteen doorgegeven te worden.
o Bij niet tijdige betaling kan na een sommatie/ingebrekestelling de huurovereenkomst onmiddellijk worden opgezegd waarna voor de huurder de annuleringsregels van toepassing zijn en dus gelden. Uitzonderingen worden schriftelijk (per e-mail) bevestigd.

2. Aankomst en vertrek
De vakantiewoning kan op de overeengekomen dag van aankomst als vermeld op de bevestiging van de reservering vanaf 15.00 uur worden betrokken.
Op de overeengekomen dag van vertrek als vermeld op de bevestiging van de reservering dient de woning uiterlijk om 10.00 uur verlaten te zijn.
Indien het gebruik van de vakantiewoning eerder wordt beëindigd dan op de overeengekomen datum zoals vermeld op de bevestiging van de reservering, dan heeft de huurder geen recht op restitutie van (een gedeelte van) de huurprijs en/of kosten.

3. (Aantal) personen / huisdieren
De woning mag slechts gebruikt worden door het aantal personen dat conform de omschrijving van de woning wordt overeengekomen. Kinderen van 0-2 jaar tellen niet mee in het maximum aantal personen van 3. Zij betalen echter wel toeristenbelasting.
De woning wordt gebruikt door het aantal opgegeven personen dat bij boeking is opgegeven, wijzigingen hierin moeten voor aankomst gemeld worden.
-Leeftijd: Tiener-en studentengroepen zijn niet toegestaan. Er dient altijd minimaal een volwassene van 25 jaar of ouder te verblijven in de accommodatie (Molenhuisje Beaufort| ZoWad).
-Een (1 maximaal) hond is toegestaan en welkom. Er worden extra kosten berekend per huisdier per nacht. Huisdieren mogen niet in de slaapkamers en op de stoelen en banken, zowel binnen als buiten.

4. Verplichtingen verhuurder.

Verhuurder is verplicht:
• Het verblijf tijdig zoals afgesproken in deze huurovereenkomst ter beschikking te stellen;
• In goede staat en compleet met inventaris ter beschikking te stellen;
• Voor het verblijf met inventaris, een deugdelijke opstal- en inboedel- verzekering te hebben, die ook schade tijdens verhuur dekt;
• Ervoor zorg te dragen dat de terreinbeheerder huurder toegang verschaft tot het terrein waar het verblijf zich bevindt;
• Voldoende instructie vooraf te geven voor het gebruik van het verblijf en toebehoren.

5. Verplichtingen huurder.

Huurder is verplicht:
• De verschuldigde huursom, respectievelijk annuleringskosten te voldoen, ook al gebruikt hij het verblijf niet of voor een kortere periode;
• Het verblijf zorgvuldig, overeenkomstig zijn bestemming, te gebruiken;
• De instructies van de verhuurder op te volgen;
• Het verblijf niet aan anderen in gebruik te geven of te verhuren;
• Zorg te dragen voor naleving van de huisregels door het gezelschap waar huurder deel van uitmaakt;
• Het verblijf tijdig en in dezelfde staat op te leveren als bij aanvang van de huurperiode, behoudens normale slijtage.

6. Borg
Bij de boeking betaalt de huurder geen borg meer aan verhuurder. Wel dient alle schade onverwijld aan de verhuurder gemeld te worden: per mail, telefoon, What’sapp, zodat de schade zo spoedig mogelijk hersteld en verrekend kan worden.

7. Bij vertrek
Bij vertrek verzoekt verhuurder de huurder onderstaande in orde te maken:
1. Vaat wassen en droog opruimen. Keukeninventaris leeg en schoon in de kastjes. Koelkast/ vriesvak leeghalen, ontdooien en schoonmaken, pedaalemmers legen en schoonmaken en de koffiezetapparaten leeg, schoon en droog maken.
2. Meubilair terugzetten op plaats waar het stond bij aankomst.
3. Afval in de containers op het terrein deponeren. Glas zelf in een openbare glasbak deponeren of meenemen. Statiegeldflessen meenemen.
4. Airco en alle lampen uit doen.
5. Terrasmeubilair neerzetten zoals aangetroffen. Losse kussens in de opbergkist buiten.
6. Vloeren ‘veegschoon’ achterlaten.
7. De open haard van binnen schoonvegen. Asla legen. Het as en hout in een dichte grijze zak in de grijze container deponeren.
8. De sleutel afgeven aan de verhuurder. Goed nagaan of er echt niets vergeten bent. Kosten van nasturen zijn voor de huurder.

8. Annulering door huurder
1. Huurder dient schriftelijk, per mail of post, te annuleren.
2. Bij annulering is huurder de volgende annuleringskosten verschuldigd:
• 15% van de huurprijs bij annulering langer dan 3 maanden voor aanvangsdatum van de huurperiode;
• 50% van de huurprijs bij annulering langer dan 2 maanden maar niet langer dan 3 maanden voor aanvangsdatum van de huurperi- ode;
• 70% van de huurprijs bij annulering langer dan 1 maand maar niet langer dan 2 maanden voor aanvangsdatum van de huurperiode;
• 90% van de huurprijs bij annulering vanaf 1 dag maar niet langer dan 1 maand voor aanvangsdatum van de huurperiode;
• 100% van de huurprijs bij annulering op de aanvangsdatum van de huurperiode.
3. Indien het verblijf voor overeengekomen periode alsnog wordt verhuurd aan een derde, worden de annuleringskosten verminderd met de huuropbrengst.

9. Niet nakoming
1. Komt een der partijen zijn verplichtingen niet na, dan heeft de ander het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming van een bijzondere aard of geringe omvang is. Bij ontbinding bestaat tevens aanspraak op een vergoeding van eventuele schade, tenzij de tekortkoming aan deze partij zelf kan worden toegerekend. Als de vakantie door de tekortkoming geheel of gedeeltelijk is bedorven kan de huurder hier een schadevergoeding voor eisen.
2. Bij ontbinding resp. gedeeltelijke ontbinding wegens een tekortkoming van verhuurder restitueert hij de eventueel betaalde huursom in verhouding met de ontbinding.
3. Wordt het verblijf niet of niet tijdig afgeleverd, dan heeft huurder recht op 25% van de huursom, behoudens het volle recht op volledige schadevergoeding, zoals genoemd in lid 1.
4. Ontruimt huurder het verblijf later dan overeengekomen, dan heeft verhuurder recht op evenredige vermeerdering van de huursom en vergoeding van de daardoor ontstane schade gedurende de huurperiode

10. Kosten tijdens verhuur | normaal onderhoud en reparatie
De noodzakelijke kosten van normaal onderhoud en reparatie komen voor rekening van verhuurder. Huurder dient contact op te nemen en toestemming van verhuurder te vragen voor hij opdracht geeft tot onderhoud of reparatie van het verblijf. Terugbetaling van de gemaakte kosten geschiedt op vertoon van gespecificeerde nota’s.

11. Schade
• Bij elke schade door verlies, inbeslagname en aanzienlijke beschadiging van het verblijf, inventaris en toebehoren, treedt huurder in overleg met verhuurder. Huurder houdt zich aan de instructies van de verhuurder.
• Huurder is aansprakelijk voor tijdens de huurperiode ontstane schade en daarmee verband houdende kosten, tenzij de schade wordt gedekt door de voor het verblijf afgesloten verzekering welke ingevolge deze overeenkomst verzekerd had behoren te zijn. Dit bedrag is maximaal het eigen risico.
• Indien de verhuurder eigen risico in rekening wordt gebracht zal deze verhaald worden op de huurder.

12. Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend de Nederlandse rechter is bevoegd van geschillen kennis te nemen. Indien ter zake een geschilleninstantie bevoegd is, kan het geschil ook aan die instantie worden voorgelegd.

Overige informatie & regels:
-Verzekeringen: we hebben een opstal-, aansprakelijkheids-en inboedelverzekering bij Delta Lloyd / via Assurantie- en Bemiddelingsbureau A. de Wijn VOF (te Texel).
-Energie: de huurder is gehouden voorzichtig met energieverbruik om te gaan en daar gezien de energieschaarste extra op te letten. Extreem hoog energieverbruik zal na afloop alsnog doorberekend kunnen worden aan de huurder, in overleg en met uitleg. Voorbeelden: de airco units dienen uitgezet te worden bij verlaten van de accommodatie, alle deuren dienen gesloten te zijn bij gebruik van de airco, stroom uit de accommodatie dient niet gebruikt te worden om een elektrische auto mee op te laden.